Monday, December 3, 2012

Gila-gila.

Aku rasa aku boleh jadi gila dengan kembalinya satu sindrom ketagihan aku berblog. ALLAH datangkan idea mencurah-curah sepanjang masa dalam kepala otak aku ni. Tak kira la dalam kelas, dalam bilik air, tengah main games, tengak layan Fesbuk dan Twitter, semua benda tengah berjalan dalam kepala otak aku.


Solusinya?


Entri blog yang tiada berkesudahan. Sampai rasa jari-jemari harus terus menaip, muntahkan segala yang ada dalam pemikiran aku ni, di medium aku yang satu ni, sejak 2007. Kalau tak, nanti otak aku meletup. Ibarat gunung berapi pasif. Lama berdiam, maka pengakhirannya meletus maha hebat. Kebaboom!


Hiperbola.


Ibarat orang yang persoalkan betapa kita tak boleh sumbat air banyak-banyak, nanti badan mengembang. Meletup. Agaknya, sudah tidak ada ruang yang berkenaan untuk air yang berlebihan itu dikeluarkan barangkali. Mungkin sangkaannya aku telan 3 liter dalam 1 minit.


Dahsyat.



Tapi sumbat air tebu, tak apa ya?

Tapi sedut air banyak gas itu, tak mengapa ya?

Tapi teguk teh tarik segelas setiap malam, tak apa ya?


Nak gelak sinis, tapi tak mampu.



Sebab itulah orang yang tak mampu tahan nafsu, diseru bernikah. Paling cikai kalau tak mampu sekalipun, berpuasalah. Supaya nafsu ikut puasa sama.


Sebab itulah kalau sedih, harus mengadu. Kalau stres, harus luahkan. Pada siapa? Pada Empunya kita dan sekalian alam lah.


Tiada orang boleh menahan sesuatu beban dugaan lama. Carilah saluran yang betul. Masalah pun nampak macam kuman kelak.




Aku gila main games Triple Town. Orang akan nampak betapa keanak-anakannya aku ini tatkala mata tekun meneliti telefon hensem aku tu. Tak dapat perangkap beruang comel tu, aku jerit. Tak dapat bina rumah besar tu, aku teriak.


Gila.

No comments: