Monday, November 5, 2012

Mahu makan tengah hari bersama F?






Itu je gambar yang sempat snap. Yang lain-lain, dah ngap dulu, baru teringat nak ambil gambar.





This is my everyday's lunch. Boleh tanya kawan-kawan terdekat, memang ni cara F makan tengah hari, hampir setiap hari.

1. Isikan separuh daripada bekas makanan dengan sayur-sayuran, lagi banyak jenis, lagi bagus.


2. Isikan 1/4 daripada bekas makanan dengan sumber protein, sebab F peminat tegar tempe, F isi tempe dulu sebelum berkira-kira nak ambil lauk [protein] yang lain ke tak.


3. Ada hari tak nak makan tempe je,
F akan tambah lauk [protein] macam ikan, ayam, telur, ambil yang saiz kecil2 sudah. [oh jangan bimbang, saya tak makan kulit ayam tu, dah campak tepi siap2 sebelum makan tu].

4. Baru isi nasi lagi 1/4 baki bekas makanan tu. F bukan tak suka nasi, tapi kadang-kadang dah kenyang dgn sayur-sayur dan lauk-pauk, nanti nasi tak habis, membazir pulak kan. ;)

5. Jangan lupa minum segelas air kosong sebelum makan untuk memudahkan pencernaan anda. Kalau ada buah-buahan, makan buah jugak sebelum makan ye. :D

6. Elakkan minuman manis lagi berais!! Cuba elakkan, memang akan terasa perbezaan, badan rasa lebih ringan, kurang semput, stamina lagi naik.


Maintain your weight, ASK ME HOW!
Call/SMS/Whatsapp 0133150053

p/s: Pagi, biasanya F minum shake Herbalife yang sedap tu. Malam, sama ada shake atau normal meal jugak. :D Sbb nak kekalkan berat badan, tapi nak turunkan % lemak badan.
F cakap :
Berderet-deret scheduled posts, menanti untuk published.

No comments: