Tuesday, January 17, 2012

Rumah.

Alhamdulillah, dah kat rumah sejak pukul 6 pagi, 16 Januari 2012. Baru kalut nak apdet hari ni. Sampai je rumah, badan mesti ada satu sistem pertahanan yang nak biasakan dengan suasana rumah pulak, maka demam, selesema, batuk dan sakit kepala itu, adalah normal. Alhamdulillah, semoga demam itu jadi penghapus dosa-dosa kecilku.




Setakat ni, tak ada apa-apa pun yang dilakukan bersifat produktif, melainkan melipat pakaian dan jaga Ammar Aiman. Itu pun 50-50 je, sebab kepala rasa berat, memang 70 peratus hari, diisi dengan tidur. Sampai tak terlayan segala drama Korea kat TV, pening punya pasal.




Cuti tiga minggu je, dah ada rancangan dalam kepala, tapi tak mula apa-apa lagi. Insya-Allah, tunggulah sehari dua lagi, sampai betul-betul boleh berdiri dan berjalan tanpa terhuyung-hayang, maka nak mula laksanakan projek. Heee.














F cakap :

Selamat bercuti, kawan-kawan!

Thursday, January 12, 2012

Hari yang sukar.



















F cakap :

Semoga ALLAH mudahkan segalanya. :)

Wednesday, January 11, 2012

Wordless Wednesday #3 : Rindu rumah.

Saturday, January 7, 2012

Hai, azam!

Azam, bukan nama sebenar. Hadir tiap-tiap tahun, tiap-tiap semester. Tapi jujur aku akui, azam hanya hadir kembali setiap kali penghujung semester menjelma, bersamaan dengan minggu-minggu peperiksaan akhir semester.




Ahhh, tertekan aku dibuatnya. Setiap kali aku nak lalui peperiksaan akhir, setiap kali itu jugalah, rasa kesal dan insaf hadir. Baiklah, awal semester depan, aku akan buat nota awal-awal. Awal semester depan, aku takkan ponteng kelas. Dan begitulah seterusnya, agaknya, sehinggalah aku menamatkan pengajian Bioteknologi ni.





Baru aku sedar, azam aku dah tak dibuat awal tahun, baik ikut kalendar Hijriah mahupun kalendar Barat. Tapi dibuat setiap kali hujung semester, setiap kali aku membaca, tapi tak faham-faham, tak tangkap-tangkap sampai ke sudah. Mungkin juga setiap kali keputusan peperiksaan diumumkan, barulah azam sini sana.






Oh, azam...












F cakap :

Sebab tiap-tiap masa, asyik fikir nak buat kerja gila.

Thursday, January 5, 2012

Pesan pada diri #2

Disebabkan betapa terujanya aku untuk mengHAKIMi orang lain, betapa petahnya aku berbicara sebagai PEGUAM dalam membela diri sendiri, ini pesan terutamanya buat aku sendiri. Kena ingatkan diri sendiri, setiap hari, setiap masa. Dalam terlalu asyik merenung dan menilai ketidaksempurnaan orang lain, kau jauh lagi tak sempurna, F.






"Those who avoid great sins and shameful deeds, only (falling into) small faults - verily your Lord is ample in forgiveness. He knows you well when He brings you out of the earth, and when you are hidden in your mothers' wombs. Therefore justify not yourselves: He knows best who it is that guards against evil." [53 : 32]












F cakap :

Saya tak sempurna.

Wednesday, January 4, 2012

Wordless Wednesday #2 : Sihatkah?

03/01/2012

Tuesday, January 3, 2012

In love.

WERE in love.




1. The music video is just simple and clean, and to my amazement, it succeeds to let me abusing the replay button.

SIMPLE : No need any dramatic, tragic, melodramatic scenes to portray a broken heart.

CLEAN : Just enough focusing on the emotions on their faces, hurt, but at the same time, yearned for that person to come back.

2. Hwayoung, the one with the shortest haircut, simply saying, boy's cut, FINALLY got more verses of rapping in this song.

3. And I have to say, Hwayoung really got the swag to rap!! She rocked it!! Much better than Hyomin [and Eunjung], of course.

4. Kudos to whoever wrote that song!

5. I love how high-pitched voices of Davichi, are very well-blended with the low ones of T-ara's.

6. No Eunjung in this MV.

7. I think, Eunjung does have her parts, maybe it's in the rap, the one lip-synched by Kang Minkyung, I guess.

8. Q-ri and Boram, too, are not in the MV. Maybe not also in any part of the song. Too bad.












F says :

Happy 22nd birthday, Lex!!
I know you'll be reading this, so here a shout-out for you!!
May ALLAH bless you always.
Have a blast!!

Sunday, January 1, 2012

Of Burger King.

 Currently listening to : Me, In - Wonder Girls




Tried Burger King burgers for the very first time, this evening. Burgers?? Yup, I bought two burgers, y'all. From the King's meal, we're eligible to buy one burger-of-the-day for only RM1!! yes, friends, I'm not kidding, just RM1.


Pic courtesy of Burger King Malaysia.


Me, together with Anna, Mira and Ety, went to the newly-opened Burger King outlet in Teluk Cempedak. While Mira chose the Angus Steak burger, me and Ety opted for Chicken Royale. Anna went for BK Singles Mushroom Swiss. No one bothered to take pictures of the sets, because all of us were just too hungry, right after we got our sets, we went to sit and finish those onion rings. [Oh, add another 60 cents if you wish to change from French Fries to Onion Rings, well I bet those reading this right now, are already fans of BK.]



EDITED:

Thanks Anna for the pic!!



Ahhh, before I forget, how to get the burger-of-the-day for only RM1??


1. Like Burger King Malaysia at their Facebook fan page.

2. They will upload one coupon everyday, and each day offers different kinds of burgers, so I say, just save all the pictures of the coupons from Sunday to Saturday in your computer.

3. Print the coupons, be it in colours or black-and-white.

4. Redeem your burger [don't forget to pay RM1], only one coupon per redemption is allowed.

5. Valid until 8th January 2012.



Sunday - BK Fish

Monday - French Chicken

Tuesday - Double Chick 'N Crisp

Wednesday - Grilled Chicken

Thursday - Chicken Tenders

Friday - Mozarella Sticks

Saturday - Whopper Jr.










F says :

I haven't finished my another burger.

He says..

credit : happytvxq

The mismatched pair of eyes when he smiles. :)












F says :

It's 2012, according to Malaysia's time.