Friday, April 29, 2011

Hero Malaya.

Erk?? Hero Malaya?? Macam tak kena je tu. Sebab semua orang dok cakap muka hero sorang ni, macam ala-ala Hindustan. Jiran siap panggil dia Shah Rukh Khan. Takpe, takpe, itu suatu doa. Mana tau, besar-besar nanti, muka hensem macam abang Shah Rukh Khan. Hah, abang?? Geli ah weh!!






Pagi-pagi buta dah kena melayan kerenah si adik sayang ni. Mula-mula, sama-sama tidur. Sebab Abah dan Mama ke pasar, maka harus ditemankan dia. Tapi, ini budak baik punya. Bangun-bangun je, mata dah celik luas, dia dok main sorang-sorang.


Itu gambar tak berapa lama dan baru. Malas nak ambil gambar, masuk dalam laptop. Dahla wayar USB kamera, entah campak ke mana-mana. Aiyoh.













F cakap :

Manalah mood berblog ni??

Tuesday, April 26, 2011

Cute!!

I came across this video, after watching the small parts of it on the KBS World channel. I ended up liking it, because of the cute acts between the two characters. Well, I know them well, it's IU, the talented female solo singer, and is the youngest out of all other solos, and also not forgetting the oh-so-famous-for-ripping-his-shirt-or-showing-cool-six-packed-abs : Lee Joon of MBLAQ, a protege group mentored by Rain.



My Heart is Beating. by K.Will.



Video is from : starshipTV @ YouTube.com


Ohmona!!! They made the cutest pair ever, y'all!! The music video is fun and enjoyable, even they don't really talk to each other, but they do have special ways of communicating and sharing their love and care. A must-watch!!



K.Will's photo source : here.



Well, I don't exactly understand what's the singer, K.Will singing, because I've yet mastered the Korean language, but the acting from Lee Joon and IU gives me the ideas of the things he's trying to deliver. Indeed, this is so gonna be in the list of F's favourite MVs!!



Photo source of IU : here.
Photo source of Lee Joon : here.



Simple ways of declaring your love to your beloved!!













F says :

Love others as you love yourself. :))

Sunday, April 24, 2011

Broken-hearted.

My two almost ultimate hearthrobs, are now, one is engaged, and another is married, for real. The heart is slightly bruised, and a little bit affected by the news. ;(




Ashraf Muslim is engaged to a doctor-to-be.



 News & picture source from here.


Despite the broken heart, I still have to cheer for the purple-themed engagement tho, because it just looked fabulous!! The guy who stole my heart from his acting in 'Ustaz Amirul', Mister Ashraf looked handsome as always, and somehow, deep inside me, I feel happy for him. Heee. :))



p/s : Purple and white are the IT things y'all!!!









Eddie Cibrian weds Le Ann Rimes.




 News & picture source from here.

Oh my Jesse!! I love him from the first time I saw him in CSI: Miami. Normally, I would be Googling for more info, but in his case, I didn't. I just enjoy watching him as 'Jesse' without desiring to know more about him, because he's just too gorgeous ;P. I just found out about his marriage to Rimes so randomly, because the news appeared when I was browsing the MSN site. Sob sob sob. But hey, he's tied with one of my favourite country artistes, it's LE ANN RIMES y'all!! *dancing to 'Can't Fight The Moonlight' right now*












Frustrated?? Yes, indeed I am. But I'm so happy for them that their partner/partner-to-be happens to suit my likings tho. Hahaha. Who am I to judge??













F says :

Purple rocks!!

Friday, April 22, 2011

Menjahanamkan.

Siapa sangka, niat asal yang kepingin mahu membaik pulih alat itu, bertukar menjadi malapetaka pula. Konon-konon, bajet F ada sifat ingin membaiki disertakan tangan yang teknikal, maka si tetikus comel yang berharga RM 25 [sebenarnya kena kencing dengan abang-abang kat PC Fair 2009, sebab tengok kat gerai lain, harga dalam RM10- RM15 je], berjaya dijahanamkan dengan jayanya.





Apa-apa pun, terima kasih sayang, kerana telah berjasa dan berbudi yang tak terhingga kepada empunyamu ini. Tanpa ragu, engkaulah TETIKUS TERBAIK!!







Mahu meminang tetikus yang baru, tapi malangnya, lagi sebulan bakal ketemu sama PIKOM PC Fair 2011 yang seterusnya.













F cakap :

Ada sesiapa nak bagi tetikus comel tak??

Cerita laju-laju.

14.04.2011

Habis periksa akhir Calculus. Ilmu hisab, atau ilmu kira-kira. Tahap kesusahan?? Malas nak cerita, sebab apa yang gwa ingat, nak berseronok sakan cuti hampir 5 bulan. Terus balik ke bilik, kemaskan apa-apa yang patut, sebab keluarga dah menunggu. Tak sempat nak hai-hai-bai-bai dengan kawan-kawan. Terus dipecut ke Kuala Lumpur. Tiba dalam jam hampir 6 petang. Nasib baik, dianugerahkan Internet yang SANGAT laju di rumah Pak Lang.




15.04.2011

Bangun lambat, tapi takda sesiapa yang marah. Hehehe. Tahu-tahu, Kak Long, si sepupu tersayang, tengah siapkan cenderamata untuk tetamu kehormat, dan bersiap nak berinai. Inai cantik untuk dua belah tangan dan kaki, buat kat salon, berkos RM60. Cantik!! Tapi, walaupun inai kat jari tak lama, dah menyebabkan semacam kehitaman. Kesian Kak Long!! Nasib baik dia kool je. Adik-beradik Abah singgah rumah Pak Lang, ketemu sama Opah dan yang lain-lain. Riuh seketika.



16.04.2011

Ammar Aiman demam teruk lagi kuat. Tu tak masuk bahagian yang dia asyik meraung dan hanya mahu ditenangkan Mama. Maka, hanya gwa, Abah dan Adot yang ke majlis akad nikah. Baru kenal setiap proses akad nikah. Rupanya besar tanggungjawab berumah tangga. Tetiba terasa gerun. Kak Long dan keluarga, terbiar jua air mata terharu mengalir. Alhamdulillah, Baizura sah menjadi isteri kepada saudara Shahfazlan dengan sekali lafaz sahaja.


Tengah hari, terus dilangsungkan majlis resepsi. Dewan terhias cantik dan indah. Sumpah, gwa terpegun. Masa tu, Mama gagahkan diri mengikut, dengan Aiman dipangku enak. Tak sesal langsung gwa memilih untuk ke majlis tersebut. Kenapa?? Gwa dapat melihat dengan mata sendiri, indahnya ikatan darah kekeluargaan sebelah Abah. Hampir semua saudara-mara hadir, gwa pun hampir tewas untuk mengerah air mata dialir, disebabkan suasana kekeluargaan yang ada.




17.04.2011

Aiman dah dibawa ke klinik berdekatan malam sebelumnya. Disahkan demam, mungkin juga sebab giginya bakalan tumbuh, mungkin juga sebab ITU. Pagi itu, dirancang ke Plaza Sungei Wang bersama Abah, Iwan, Adot dan Mak Lang sebagai penunjuk arah. Alahai, mencari sepasang kasut untuk si teruna, hampir saja buat belakang gwa mahu patah. Serius!! Hampir habis satu plaza dijelajahi.


Sebaik pulang, Aiman telah bertambah baik. Ah, gelak tawanya, benar-benar melegakan gwa. Harus terus bergerak ke rumah Pak Chu dan Mak Su pula. Dijamu selera dengan ikan bawal goreng dilapisi salad dan diletakkan sos, pecal!!!, gulai tempoyak bersama tauge dan udang, serta ayam goreng. Makan tidak bertambah, tapi gwa sempat meratah lauk-pauk. SEDAP!!



18.04.2011

Ke Mid Valley lewat petang. Cari-cari baju Angah, makan fruit tart Delifrance, roti-roti sedap La Boheme, oh sungguh meliurkan wahai Pretzel Stix Eclairs cap Auntie Anne's, takoyaki depan Jusco [sampai sekarang gwa dok teringat-ingat], sangat NIKMAT ouh!! Abah, Iwan dan Abg Shah lawan boling, yang mana telah dimenangi Abg Shah. Hahahaha. Balik hampir jam 9, makan lagi. Nasi berlaukkan daging goreng pedas, rojak sedap. Tak lupa cendol yang sangat best!!




19.04.2011

Bertolak pulang. Memilih untuk bergerak jam 9.30, sangkakan jalan tidak akan kenal apa itu sesak. Jangkaan meleset. Hampir 1 jam, dari BTS, hanya untuk sampai ke Ampang. Gwa jadi peneman Abah memandu sepanjang perjalanan, mata amat kantuk, tapi ditahankan juga, demi Abah. Hehehe. Setibanya di Kelantan tercinta, haruslah disinggah tempat Angah di Pasir Puteh, lepaskan rindu. Hehehe.













Itu je. Cerita ala kadar. Kalau ada kerajinan di masa mendatang, adalah keluar cerita lebih jelas. Selamat jalan, Romeo!!












F cakap :

Hurmm..

Wednesday, April 20, 2011

Pain.

That's why I won't gamble my heart to be broken, for a stupid confession. Because I know too well, that the pain would be so unbearable, that I'm afraid, I won't be able to get my heart healed, my feet stood up, like always.

Friday, April 15, 2011

Recommended : Chicken Cordon Bleu at Secret Recipe



This time, I just can't say much. Ideas aren't coming lately, so I'm having trouble updating FM as usual. No longer facing the Internet problem, since there is seriously EXCELLENT Internet connection at my uncle's house, it's just me.








Chesse's overflowing from the chicken meat. YUMMY!!!








My cafe mocha, err, not much to my expectation though.






Mira's Chicken Parmigiana. DELICIOUS, too!!









I shared my all-time favourite cake ever, Secret Recipe's Chocolate Indulgence, with Mira.








And this is Maslin's Tiramisu.






Chamomile tea, FREE, came with the order of any cake, when dining in. It's so fragrant that, drinking the tea, felt so soothing. A MUST-try!!










I'll post the prices later.














F says :

Missing when you're gone.
It hurts.

Stop.

I wish for you to stop. This nonsense just has to stop. Enough is enough, I just can't take it anymore.




Please..do stop invading my mind. Worse, my heart. Again.













F says :

I don't know why this time, it seems too hard to handle.

Thursday, April 14, 2011

BTS

Saya di Bandar Tasek Selatan. Bersama keluarga tercinta, melainkan Angah, sebab Angah tengah praktikal kursus kejururawatan. Sayu jugak, sebab tak sempat ucap selamat tinggal betul-betul kat kawan-kawan, kecuali beberapa orang je. Maaf sangat, saya sangat terburu-buru oh.





Ke hadapan kami warna-warni, minta maaf sangat-sangat-sangat, sebab berkemungkinan besar tak dapat hadir ke jamuan kita. :'( Insya-Allah, panjang jodoh kita, jumpa la lagi kot, dalam 5 bulan ni, paling lambat pun, lepas 5 bulan. Sayang korang. Jaga diri baik-baik dan selamat bercuti untuk warga UIA Kuantan.













F cakap :

Ade benda bodoh aku buat hari ni.

Wednesday, April 13, 2011

Tergugat.

Iya, sangat tergugat. Biasalah, hati rapuh, jiwa lemah. Mudah berkecamuk. Dikacau sikit, terus tersentak. Lesap habis kekuatan yang sedayanya dikumpul beberapa bulan ini. Nyata, belum cukup kukuh untuk membatasi rasa hati yang kian bercelaru.







Zzzzzzzz. Patut dah tidur dari satu jam yang lepas, tapi masih gagahkan juga. Entah apa yang merasuki, tak pasti. Sebenarnya, tak mahu mengenal pasti. Takut sejarah lama berulang. Sakit luka yang entah bila pula kali ini, akan kenal erti sembuh.







Rasa apakah ini?? Sehinggakan mata yang dambakan kejapan, tak mampu dipejam rapat, tubuh yang serba lesu inginkan sedikit rehat, tak daya dibawa beradu. Hati oh hati, hanya kerana engkau, wahai segumpal darah, habis satu badan tak bisa melawan.










Fatamorgana dunia ini sudah jelas. Hanya singgahan sementara orang sepertinya aku, kamu dan dia, sebelum kita ke Sana. Jangan aku digugatkan lagi. Aku  cuma insan biasa, yang anggapan kamu, mudah ditunjal-tunjalkan. Jangan biar aku pula menyimpan dendam, biar sekelumit cuma, kerana, aku akan seusahanya menuntut kemusnahan yang lebih dahsyat.







Andai engkau, wahai si empunya hati di seberang sana, niatmu sekadar mengajak ke permainan cuma, hentikan! Aku orang yang salah untuk ditarik bersama-sama angan palsu kamu. Aku terlalu lemah untuk memulakan sebarang langkah. Bukan maksudku, rebah sebelum berjuang, tapi itu sebagai langkah untuk berjaga-jaga. Resah jikalau aku terbawa-bawa dalam mainan ciptaan kamu, aku bakalan hancur. Terus tak mampu kukutip sisa-sisa rebahku itu.














F cakap :

Yang pasti, bukan ubat gegat.

Tuesday, April 12, 2011

Hello.

Blog bersawang. Alaa, sekejap je pun. Internet yang agak lembap, ditambah dengan kesibukan peperiksaan akhir semester, memang tinggal harapan je la nak isikan blog ni dengan apa-apa je. Banyak sebenarnya cerita yang nak dikongsikan sama-sama, tapi bila dok main peram je, tak ke basi kan??





Alhamdulillah, 5 subjek peperiksaan telah selamat diduduki. Cuma masa jawab Molecular Cell Biology tu, hati tak tenang macam biasa, resah dan gelisah semacam. Takpela, tinggal nak tawakkal pada Allah je. Dan tinggal lagi satu kertas - Calculus - harapannya, dapat jawab sebaik mungkin.









Hari ni baru mula belajar Calculus, itu pun pergi perpustakaan dan duduk ramai-ramai dengan kawan-kawan. Harapan la kalau nak harapkan F belajar sorang-sorang dalam bilik, sebab walaupun internet lembap, dok sibuk dan rajin tengok drama pulak. Hahaha. Oh, lupa nak cakap, terima kasih kat ahli-ahli kumpulan Calculus F, sebab bantu F daripada serba-serbi KOSONG nak belajar Calculus, sehingga la sampai boleh dah buat latihan. Arigatou-ne, merci boucoup, kamsahamnida, thank you.







Esok, satu keluarga akan bertolak datang Kuantan. Wah, rasa semangat oh nak belajar Calculus dan jawab periksa. Lepas tu, hari seterusnya, selepas peperiksaan Calculus, akan terus meninggalkan bumi Kuantan, dan bergerak ke Kuala Lumpur pulak.













F cakap :

Tergantung.

Saturday, April 9, 2011

Evacuation.

Things are 50% cleared from my room, I mean, not out from my room, some things from the closet, are already in my big fat luggage. All consist of my clothes, well, can't bear of leaving them all here for 5 months, who knows what would happen. Thank God, Abah is fine with it.






Yes, the evacuation notice has long been out on the board, and we all have no other choice, except to obey. However, those who would stay for the upcoming short semester, are not included. Well, they do have to evacuate, but not now.







Oh, another 30% would be cleared by this Sunday, after my Molecular Cell Biology final exam. 20% more would be on the last day I'm here. On the very next week.









Am so gonna miss my 'home-sweet-home' room. The room that I've fallen in love with, days by days. Never felt so secured, unless being in this room of mine. We'll part ways though, but who knows, which room, next, I would be meeting with.













F says :

I just don't want to leave.

Mari menilai.

Hahahaha. Mari gemparkan dunia dengan ketawa berdekah-dekah. Biar seluruh isinya sama, tercengang, apa sebab perlu ketawa hingga bergegar.










Mudahnya kau menilai aku, hanya untuk sebab beberapa patah perkataan yang terlempar, itu pun, bukan dari lidah sku sendiri yang berbisik, jari aku sendiri yang menari, seperti mana mudahnya engkau letakkan nama bagi sesetengah orang. Berteman lama, bukan jaminan, engkau, dia atau sesiapa saja untuk mengenal isi hati di lubuk yang tak terlihatkan luaran. Yang engkau sangka, engkau sudah jenguk isi hati aku sebaiknya, yang engkau jangka, engkau sudah jelajah seluruh minda aku, itu kebarangkalian bagi engkau, kawan.








Terkadang, harus aku sedar, dunia ini sementara. Ah, pedulikan mulut yang berkata-kata, jari yang menaip tanpa belas, lantas menzahirkan rasa amarah sendiri, tanpa sedar, hati terguris, jiwa terluka. Di manakah letak sekelumit rasa belas kasihan dan simpati?? Ah, engkau kan amat mudah menilai. Maka, apa perlu fikirnya engkau jiwa-jiwa yang bakal menempuh hari-hari mendatang dengan rasa duka?? Tak perlu bukan, kerana engkaulah penilai terbaik dalam kalangan manusia yang kita sama-sama duduki di atas muka bumi ini.









Ah, F, sejak bila kau mula ambil kisah, ambil peduli kata-kata berbisa dari mulut-mulut manusia ini, haa?? Aku kisah pabila yang melontarkan itu, orang sama yang aku laungkan di seluruh pelusuk dunia, "Hei!! Dia teman terbaikku!!" Lantas, terus terlupa pesan seorang teman terdahulu, "Pada saat engkau menganggap seseorang itu sahabat karibmu, teman terdekatmu, pernahkah engkau bertanya, jika si dia juga meletakkan engkau di tahap yang sama seperti mana engkau gempitakan tentang baiknya dia, naifnya dia, lurusnya dia??"










Ya, aku terlupa. Leka. Lalai. Hah, alpa, sayang.














Tak ramai kenal luar dalam aku seperti mana DIA. Aku sendiri pun, belum tentu ya, bisa banggakan diri, 'Ya, aku kenal siapa aku, engkau bisa aja diam-diam deh.'. Oh, tidak.











Aku pernah sangkakan, jika aku mendengar sendiri perkataan yang tersebut dek bibir manusia itu, sangat menyakitkan, paling mengecewakan sehingga muka tak terdaya diangkat. Rupanya, karangan jari-jari juga, punya impak yang maha besar juga.











Maka, dengan itu, jangan pedulikan manusia ini. Yang gelarkan diri, F.















F cakap :

Cuba pandang sekeliling.

Friday, April 8, 2011

I love you, too.

I never knew he would be like this. Still, I appreciate the effort he's making on showing the love he has.


 


No matter what, I'll love you more than you do. Always have, and always will. Till the end of time.













F says :

Yes, I'm going to marry him!!
:))

Thursday, April 7, 2011

Revoked, again.




Alhamdulillah, checked my email last Tuesday night, was surprised to get an invitation from Nuffnang, for Scream 4 Premiere Movie Screening. Well, the last thing I could remember, I never joined to comment to get the tickets, because I knew well that the date fell during my exam week. [itu namanya rezeki, F, sila hargai. :))]



Click for a bigger view.



which to be exact, it's on 13th of April, a day before my last final exam paper, Calculus for Biotechnology. I really, really, really, could not make it, and how I wished I had the chance to say sorry.






This isn't the first time. Normally, the dates would always clash with my oh-so-called hectic schedule. Duh. Still, I'm hoping to join more Nuffnang events after my finals are all done.













F says :

Things happened.
And I never forget.

Wednesday, April 6, 2011

Wordless Wednesday #1









F says :

Biostatistics final exam : 08/04/2011, Friday, 9.00 a.m.


Still got words for F says.

Tuesday, April 5, 2011

Dendam.

Kalau orang tu pernah buang kita dulu, korang rasa patut ke kita terima dia balik?? Yang mana dia pernah tak hiraukan aku langsung?? Masa tu, pointer aku jatuh gila-gila-gila. Dan tiba-tiba, masa tu aku rasa, aku ni macam bawak satu badi kebodohan pulak. Sebab itu je alasan yang aku dapat cipta untuk sedapkan hati aku sendiri, kenapa orang tu jauhkan diri daripada aku. Iyelah, kawan dengan orang bodoh, haruslah jadi bodoh jugak kan? Maka, dia hanyalah bisa bertemankan orang-orang yang berotakkan ala-ala Einstein. Dan semestinya, bukan aku.








Dendam?? Ya dah lama. Aku memang pendendam sikit. Aku ingat je apa yang dia buat. Sambil aku fikir, itu jugak balasan aku khianatkan orang dulu-dulu kan. Tapi kan, kalau orang tu nak dekat kau balik, apa kau nak buat?? Terima je dia bulat-bulat, petak-petak?? Susah la weh.







Aku pernah je, masa sekolah dulu, ada orang minta aku mati cepat-cepat. Ya, mati. Orang tu banyak kali pulak nak jadi kawan kat Muka Buku, dan setiap kali itu jua, aku tolak. Maaf, aku masih tak boleh nak lupakan. Tapi kan, rasanya tak seteruk masa aku tak diendahkan langsung. Kena tinggal hidup-hidup, kena pulau, oleh dia sorang je pun.








Entahla. Susahla jadi aku yang pendendam ni. Aku akan cuba, cuba untuk lupakan. Itu pun, KALAU boleh.












F cakap :

9 hari lagi.

Sarapan pagi.

Tinggal kenangan. Kenangan yang mana rumet bangun seawal pagi, gigih memotong roti kepada empat, lantas dicelup ke dalam telur yang telah dipukul ringan, serta diperisakan, maka digoreng dengan sedikit minyak. Menggunakan periuk nasi.










Sumber tenaga pagi kami di hari itu. Enak dimakan panas, bersama sos cili Thai jenama Life.






*rumet : teman sebilik.





F cakap :

Kami sudah kehabisan beras.

Sunday, April 3, 2011

Kempunan.

Satu hari di hari minggu, lebih spesifiknya, hari Ahad, yang bersamaa dengan 20 Mac 2011, seorang kanak-kanak besar mengidam nak makan kek Chocolate Indulgence yang dibuat oleh Secret Recipe. Maka, dia tidak kisah untuk berbelanja asalkan kek idaman hati masuk ke dalam perut.






Diadukan pada teman-teman sebilik, oh, rupanya mereka juga sama. Seorang juga ingin makan Chocolate Indulgence, seorang lagi mahu kek yang ada mangga. Masing-masing hanya mampu meluahkan rasa dan kempunan kepada satu sama lain.






Dijadikan cerita, salah seorang teman sebilik sanggup menghubungi rakannya untuk membelikak potongan kek-kek idaman kalbu. Kusangkakan, teman sebilik hanya mengirim, rupanya, dia mencari rakan yang boleh menemankannya ke Secret Recipe. Oh, teman sebilikku, daku sayang kamu!!






Sebaik sahaja kek tiba, tak pandang kiri dan kana, terus kulahap dulu tanpa belas kasihan. Maka gambar yang sempat diambil hanyalah sedikit baki yang tinggal. Oh, kejamnya!


TERIMA KASIH SAYANG!!





Sekarang, tengah musim kelaparan akibat tekanan peperiksaan akhir semester dan juga musim ehem-ehem. Kebuluran berkali-kali ganda. Kempunan menjadi-jadi. Alangkah indahnya jika ada yang sudi menunaikan hasrat di hatiku ini. Ahha!












F cakap :

Entri dok asyik pasal makan-makan-makan je.

You.

My shoulder that you used to cry on
My hand that you used to hold to..
The memories..
They were all gone..
The moment you stepped away from me when I was in the world of stupidity and ignorance. -F.

Saturday, April 2, 2011

Bold what applies to you.

  • I am a male.
  • I am a girl. 
  • I am shorter than 5’4.
  • I think I’m ugly
  • I have many scars.
  • I tan easily. 
  • I wish my hair was a different color.
  • I have friends who have never seen my natural hair color.
  • I have a tattoo.
  • I am self-conscious about my appearance.
  • I’ve had braces.
  • I wear glasses. (or contact lenses)
  • I would get plastic surgery if it were 100% safe, free of cost, and scar-free.
  • I’ve been told I’m attractive by a complete stranger.
  • I have more than 2 piercings.
  • I have piercing in places besides my ears.
  • I have freckles.
  • I’ve sworn at my parents.
  • I’ve run away from home.
  • I’ve been kicked out of the house. 
  • I have a sibling less than one year old.
  • I want to have kids someday. 
  • I’m in school.
  • I’ve lost a child.
  • I have a job
  • I’ve fallen asleep at work/school.
  • I almost always do/did my homework.
  • I’ve missed a week or more of school.
  • I failed more than 1 class last year.
  • I’ve stolen something from my job. 
  • I’ve slipped out an “lol” in a spoken conversation.
  • Disney movies still make me cry.
  • I’ve peed from laughing. 
  • I’ve snorted while laughing
  • I’ve laughed so hard I’ve cried.
  • I’ve glued my hand to something.
  • I’ve had my pants rip in public 
  • I was born with a disease/impairment.
  • I’ve broken a bone.
  • I’ve gotten stitches/staples.
  • I’ve had my tonsils removed.
  • I’ve sat in a doctor’s office/emergency room with a friend.
  • I’ve had my wisdom teeth removed. 
  • I had a serious surgery.
  • I’ve had chicken pox.
  • I’ve had measles.
  • I’ve driven over 200 miles in one day.
  • I’ve been on a plane.
  • I’ve been to Canada.
  • I’ve been to Mexico.
  • I’ve been to Niagara Falls.
  • I’ve been to Japan.
  • I’ve celebrated Mardi Gras in New Orleans.
  • I’ve been to Europe
  • I’ve been to Africa.
  • I’ve gotten lost in my city.
  • I’ve seen a shooting star.
  • I’ve wished on a shooting star.
  • I’ve seen a meteor shower.
  • I’ve gone out in public in my pajamas.
  • I’ve pushed all the buttons on an elevator.
  • I’ve kicked a guy where it hurts.
  • I’ve been to a casino.
  • I’ve been skydiving.
  • I’ve gone skinny dipping. 
  • I’ve played spin the bottle.                                             
  • I’ve drank a whole gallon of milk in one hour. 
  • I’ve crashed a car.
  • I’ve been skiing.
  • I’ve been in a play.
  • I’ve met someone in person from Facebook.
  • I’ve caught a snowflake on my tongue.
  • I’ve seen the Northern lights.
  • I’ve sat on a roof top at night.
  • I’ve played chicken.
  • I’ve played a prank on someone.
  • I’ve ridden in a taxi.
  • I’ve seen the Rocky Horror Picture Show.
  • I’ve eaten sushi.
  • I’ve been snowboarding.
  • I’m single. 
  • I’m in a relationship.
  • I’m engaged.
  • I’m married.
  • I’ve gone on a blind date. 
  • I’ve been the dumped more than the dumper.
  • I miss someone right now.
  • I have a fear of abandonment.
  • I’ve gotten divorced.
  • I’ve had feelings for someone who didn’t have them back.
  • I’ve told someone I loved them when I didn’t.
  • I’ve told someone I didn’t love them when I did.
  • I’ve kept something from a past relationship.
  • I’ve had a crush on someone of the same sex
  • I’ve had a crush on a teacher. 
  • I am a cuddler.
  • I’ve been kissed in the rain.
  • I’ve hugged a stranger. 
  • I have kissed a stranger.
  • I’ve done something I promised someone else I wouldn’t.
  • I’ve done something I promised myself I wouldn’t.
  • I’ve sneaked out of my house.
  • I am keeping a secret from the world.
  • I’ve cheated while playing a game. 
  • I’ve cheated on a test. 
  • I’ve run a red light.
  • I’ve been suspended from school
  • I’ve witnessed a crime. 
  • I’ve been in a fist fight.
  • I’ve been arrested. 
  • I’ve passed out from drinking.
  • I have passed out drunk at least once in the past 6 months.
  • I’ve smoked.
  • I’ve taken painkillers when I didn’t need them.
  • I’ve eaten mushrooms.
  • I’ve popped E.
  • I’ve inhaled Nitrous.
  • I’ve done hard drugs.
  • I have cough drops when I’m not sick.
  • I can swallow about 5 pills at a time no problem.
  • I have been diagnosed with clinical depression.
  • I have been diagnosed with one or more anxiety disorder.
  • I shut others out when I’m depressed.
  • I take anti-depressants.
  • I have been anorexic or bulimic.
  • I’ve slept an entire day when I didn’t need it.
  • I’ve hurt myself on purpose. 
  • I’ve woken up crying.
  • I’m afraid of dying.
  • I hate funerals.
  • I’ve seen someone dying.
  • Someone close to me has committed suicide.
  • I’ve planned my own suicide.........
  • I’ve attempted suicide.
  • I’ve written a eulogy for myself.
  • I own over 5 rap CDs.
  • I own an iPod or MP3 player.
  • I have an unhealthy obsession with anime/manga. 
  • I own something from Hot Topic.
  • I own something from Pac Sun.
  • I own multiple designer purses, costing over $100 a piece.
  • I collect comic books.



KFC Krushers di KFC East Coast Mall

Kisah dua hari lepas. Lepas periksa Bahasa Melayu untuk Sains, terus gatal perut nak keluar makan KFC. Dengan alasan, warna kerusi di dewan peperiksaan Kuliyyah of Allied Health Sciences, seakan-akan cheesy wedges yang menggiurkan, padahal aku selalu beli wedges kosong, suci daripada sebarang sos mayonis dan keju. (-_-'')







Nak dijadikan cerita, rupanya, di kaunter KFC itu, dibukanya lagi satu kaunter KFC Krushers. Hisyh, menyesal tak ambil gambar kaunter tuh pulak, sebab nampak unik. Dibelikan untuk diri sendiri KFC Krushers Oreo. Hurm, rasanya akak tu campur dengan coklat kot, maka hilanglah keaslian rasa sebenar Oreo.







Oh, maaf, tak dapat nak lari daripada terbandingkan dengan McDonald's Oreo McFlurry. Hah, padahal kurang sama, satu guna aiskrim campur biskut Oreo, satu lagi guna ais kisar campur coklat campur biskut Oreo.








Mengidam benda alah ni dari tahun lepas lagi. Baru tahun ni, dapat merasa. Tapi..hurmm..itulah. Biasa-biasa aja deh.




KFC Krushers Oreo : RM 4.95 [ala carte]
tidak termasuk cukai kerajaan 6%.








F cakap :

Sila sambung belajar.
Oh, jangan stres ya.