Wednesday, November 24, 2010

Saya Perempuan Biasa

# Hidup.



Ya, sayalah perempuan biasa itu.


Yang merajuk, bukan mudah dipujuk.

Yang mana bila marah, muka semacam bengis.




Saya bila marah..terasa hati..merajuk..

satu lawak pun takkan terkesan.

Takkan digelakkan bersama.

Itulah saya.

Hati keras mengalahkan besi lagi.

Ego tinggi melangit.



Ya, saya juga punya ego saya.






Saya perempuan biasa.

Tapi tak sama dengan yang lain.

Kita mungkin sama-sama perempuan,

tapi hakikat yang nyata,

anda lain, saya pun jauh berbeza.





Saya perempuan biasa.

Mahu hak saya apabila tiba masanya.

Bukannya mahu diperlekeh.

Dipersalahkan pabila hak cuba dipinta.

Maka, saya keras hati..

keras kepala.

"Oh, itu bukan salah saya..'

Sebab puncanya bukan dari saya.







Sekian.

No comments: