Sunday, January 17, 2010

Annual Grand Dinner MEDCY [Bahagian 1]


PERSIAPAN

Baju.








Mesti ada orang akan kata, 'Alah, bukan cantik sangat pun' , ' Buruk je nampak'. Tak kisahlah. Apa-apa pun, baju kurung kuning ni, sangat-sangatlah F sayang. Kainnya sangat lembut, memang sedap pakai. Mamalah yang pilihkan kain ni. Memang kebanyakan baju kurung F, mama yang akan carikan. Da bomb punyalah. Agak-agak nanti bakal suami, mama carikan jugak kot?? Hehe. FYI, ini baju kurung pergi kelas je. Tak cari pun kain lawa-lawa, sebab malas dan mesti nak kikis poket F ni. Dahlah poket memang dah berlobang, takkan nak biar lagi koyak-rabak kot??


Tudung


Paw cik Zaty aka rumet F punya. Bukan apa, F memang takde tudung kaler kuning, nak matching ngan baju, maka tudung dia lah yang bakal jadi mangsa. Pernah pinjam masa kami keluar jalan-jalan rituh. 


Selipar /sandal / kasut





F ingat nak pakai je seliapar sampan F yang kaler putih tuh. Tapi kang, mencapab pulak dalam dewan tuh. Bunyi 'keletak, keletuk', buat malu kaum kerabat je. F takde sandal, sebab dah rosak habis. Maka, tinggallah kasut belang-belangku itu untuk dibuat pakai. Nasib badanla kan??


Beg tangan


Oh, no, no, no. F memang tak kena pakai beg tangan segala ni. Mama pun cakap F tak cukup feminin nak pakai handbag ni. Jadi, keputusannya, bawak beg BUM yang ada koyak-koyak sikit kat bahagian bawah. Hehe. Daif betul bunyinya F ni kan?? Haha. Beg ni la yang selalu dok kelek sana sini bila keluar outing. Yang penting, fungsinya bagus. Nak letak kamera, beg duit, henpon dan lain-lain.


Kamera


Kena cas bateri dulula. Nanti bila sampai kat Hotel Singgahsana tuh, tengok syok baru amek 2, 3 gambar, bateri dah kong. Kad memori pun kena pastikan cukup untuk bergambar sakan.


Itu je setakat ni. Nanti ada apa-apa, F hapdet lagilar. Tomorrow's night is the night.






FImin berkata:
Tak tahulah apa perasaan F untuk ke majlis tu. Mungkin sebab ramai kawan yang tak pergi kot. Dan cuak jugak, sebab kerja banyak lagi tak siap. Haiyaahh~~

7 comments:

Nurul Zaty said...

hey my roommie..
waa..look u r so excited for ur agd right? hee

so, tomoro night marilah kita bsama2 njoy k..
huu.walaupun aku poon keje bnyk gila2 x wat ni.

LUKISAN PENA said...

tuannya mana....?kasut belang2 baju pun kena belang2..

Zuewairy said...

coyalah..

bergaya hbs2an eh;)

f is fikah said...

zaty:

excited??
nah~~

nak enjoy, pi aq rase aq akan cuak..
banyak benda yang nak dipikir..

f is fikah said...

lukisan pena:

tema belang2??
aih..
jadi kuda belang la saya..hehe

f is fikah said...

zuewairy:

heheh..
takde lah habis-habisan..
tak kua duwet melaenkan untuk bayar dinner jek..
rm40 tuh..
harap2nye berbaloi-baloi..hehe

nourelain badaruddin said...

enjoy di AGD mlm ni!! :D