Monday, February 9, 2009

when smac ended..

smac had already ended last night. the closing ceremony was just 'oc-cay', but nevertheless, the martial arts performances were indeed entertaining..

argh..smac dah habis, maka berakhirlah sudah kehidupan malam2 ku. bukan apa, sepanjang smac, aku ialah salah seorang paramedik, tolong orang cuci luka, balut kaki, letak ais, dan macam2 lagi. sekurang2kurangnya, jadi paramedik lagi best daripada pergi mesyuarat yang kadang2, buang masa sahaja. sorry to say that, but i really have to. yalah, tunggu orang datang pun, dah lama sangat, kadang2 agenda mesyuarat tiada panduan. terkapai2. aku benci.

alahai, rindunya smac. apa yang aku dapat malam2 pergi jadi paramedik tu?
-tolong orang
-tengok orang
-tengok sukan
-dll

kenapa aku rindu? sebab..
>aku belajar bahagikan masa dengan sangat baik.
contoh:
-aku jadi paramedik dan esok harus membentangkan projek biologi
-aku jadi paramedik dan esok harus hantarkan tutorial
-aku jadi paramedik dan esok kelas bermula jam 8 pagi

>aku belajar berinteraksi dengan manusia.
contoh:
-aku harus tenangkan pemain2 yang dalam kesakitan
-aku harus sabar dengan kerenah mereka yang pelbagai

>aku kini bertambah bilangan TEMAN2.
-fatimah, afifah, zulhairi, kak siha, nasrul, dll

terima kasih, ya Allah..sesungguhnya, Engkau telah tetapkan apa yang terbaik buat aku yang hina ini..

syukur sangat2..alhamdulillah..

~f~
rindu..

No comments: