Thursday, December 25, 2008

tidur lewat

puas f carik background yg compatible ngan skewl's blog, tetiba je nmpk cam xsesuai. frust la gak. td, edit gmbr tangga cinderella. byk kali gk ar f tkr size nye, so dat xde la bsor sgt, kecik sgt. naseb bek ade sri yg agk terer. hehe. dimasukcampur ngan dak zaty. makanya, ok la gak gmbr kt header tus. tp f xpuah ati. f nk edited ones, cm yg kt blog 0408, yg dayat taruk tus. sgt menarik.

btw, f xleh nk tdow sgt coz f dh tdow siang byk gle. yela..dh pg td cls sume cancelled, so f tdow la. so, malam dh xbrape nk nantok sgt. srii pom tdow lg. br je dy surf tenet gne zaty nye blue cube. zaty dh tdow act.

f igt nk kua g mid esok. join?? nk g mph. tu jela tmpt yg f reti lepak. nk g cinema, nk ne kua duit. men boling, xreti. so, baek dok kat mph sambil lyn komik2 yg ade.

fyi, f ganti tqah jd english class rep. tqah dh g hols la. br f taw, susah gak jd class rep ney. dh lame tol f xjd leader. seriously, i mean a LEADER. alah, kalow stkt leader grup prsnttn, baek xyah cter kan??!! bese2 jek.

p/s:

xtaw nape..tp ske sgt tyme masuk cls bio. doesn't mean dat other classes x besh, BUKAN ok??

xoxo
sangat bz thp cipan

new phase..

my blog has finally finished its metamorphosis..
i just can't believe myself that i'm actually having a new, yellow blog..
after several trial-and-error[s], this is what i get..
enjoy reading..!!

xoxo
y.e.l.l.o.w?!

Wednesday, December 24, 2008

new template, maybe??

i'm looking for new layout[template], with 3-columned page element..

and you know what???

it's DAMN EXHAUSTING!!

and it's torturing every little bit of me..

am i too picky??

owh, i'm just not..

bcoz i'm looking for the BEST only..!!

xoxo
coz i know, i just can be the BEST..


ps2

have i told you that iwan already got his long-awaited ps2 days ago??

nope..???

now i told ya..

he got it..for the sake of keeping him inside..

*so jealous*

nombor itu..

tadi, tyme f kat ls cls, ade 1 nombor neyh call. tp f mmg silent kan phone, coz ade cls kan?? dat nombor anta msj..

'nape sy call awk xagkt?? awk bt pe tus.??nme awk suhana kn??'
sumting lyke dat la..

odw nk blek ke mahallah, f anta la msj ckp yg org tus slah org..

then smpai kt blik, f tgk hp. pnoh ngan msj si nombor itu.

-mitak nk b'knln la..
-tny blaja kt ne, umo bpe..
-tny nape f xnk msj ngan dy..

xke itu suatu kerja yg amat sia2 n bongok??!!
f dh bosan la dgn kerenah mrk neyh..
tu xmasuk lg yg nombor laen pd pg td..
f bz la..phm ke x??
dh xde kerja agk nye nk kcow lyfe org..

kt library lak mlm td, supposed we would have replacement cls for ls, but it had been cancelled due to sum reasons la..

dat nombor ptg td, sent me an sms, said 'hai..'..
n then called me..

f tny la sape neyh..[it was a guy]
dy leh lak jwb nk knl ngan f..
i said tq n bubye..

xleh blah la mamat neyh..
dh borim n desperate sgt la tus..

B.O.N.G.O.K..

p/s: language yg agk kasar, i noe..but who cares, this bloody blog is mine!!wuahaha..

xoxo

dh xnk amek kesah pe org ckp..pergh..

kisah kesibukanku yg t'lampau

f amat2 lah sibuk semenjak kebelakangan ini. f kadang2 rasa nak nanges yg t'amat sgt sebab f t'lalu stres n tensen. f mmg xde mase tok blo or fs or fb sebab f ingat kan nk devote my life towards study je buat mase neyh. f penat sgt2. kdg2, ade je org yg xphm betapa f neyh sgt sibuk aka bz, tp maseh nk soh f wt tuh dan neyh.

f penat sgt2.
f letih sgt2.

f dh xtw nk cr mane lg ruang at least for me to breathe. knape ble f dh said 'NO' n explain f sgt bz, but there were sum ppl yg xreti2 nk phm??

f keliru sgt2.

seriously, f blaja dr rmai org to say 'NO', but pe gne nye kalo org xnk phm??

f buntu sgt2.

Ya Allah, tolonglah aku. aku xde tmpt laen lg nk b'gantung melainkan pd Engkau, Ya Allah..

tolonglah aku...

Wednesday, December 10, 2008

30112008

sungguh f tak sangka, beberapa jam yang terakhir dihabiskan bersama di gerai ec memberi 1001 kenangan yang terindah [lagu latar:kenangan terindah]. f hanya menyertai mereka ini lebih kurang pada jam 6++ petang. mari f bercerita tentang setiap ahli yang terlibat. memang menyeronokkan.

haziq. merupakan 'programme manager' aka pm. berkulit cerah dan agak tinggi. f nampak mula2 haziq macam sombong dan bersikap diktator, tetapi tidak f sangka, haziq juga mempunyai hati yang luhur. kelakar, pada saat2 terakhir yang kami habiskan bersama. ''masuklah wahai bala tenteraku..'', f tak tahu kenapa, tetapi sekurang-kurangnya ayat yang mudah itu mampu untuk menceriakan suasana, walaupun kami kepenatan akibat mengankut barang dari gerai ke kafe e. jauh, memang jauh. dan cukup meletihkan, tidak termasuk lagi lenguh2 di kaki dan badan kami. terima kasih, haziq. kamu memang seorang pm yang bagus, mengambil berat dan bertanggungjawab [dan juga kedekut kan?? LOL].

aina. 'assistant pm'. asyik takut dengan haziq. f pun tidak faham kenapa sebab haziq itu ok saja. tetapi amat menjaga kewangan[bukan bermakna kedekut ok?!] dan kebajikan kami. pandai memasak dan tidak henti2 membuat pelbagai kerja. selalu pergi awal ke gerai dan orang yang paling lewat meninggalkan tempat itu. ya, tanggungjawab yang perlu dipikul bukan boleh dipandang enteng. pernah menangis sebelum gerai dibuka akibat terlalu tertekan. tetapi aina ini sentiasa cuba menjaga hati semua orang dengan apa cara jua.

afiq. orang yang mula2 mengusik f pada hari pertama gerai dibuka. petang itu, ya, petang, f seakan-akan tidak mempunyai teman untuk berbual. tetapi afiq dan wan cuba membuka langkah untuk berkawan. f sedang menggoreng ayam [hehe..] menggunakan 'electric deep fryer'. afiq beritahu kepada wan di depan f yang mereka tidak mungkin dapat menandingi kehebatan f menggoreng ayam. f tergelak dengan keletah mereka. tetapi hati2 ya, afiq ini sudah berpunya tau! walaupun aweknya tinggi sedikit daripadanya dan tampak agak garang, tetapi afiq nampak selesa sahaja. 'go,go, afiq!'

wan. mulut murai. dan juga bermulut manis. pelajar kejururawatan ambilan kedua. pernah belajar di kolej matrikulasi yang sama dengan nasiha sakina, sebelum datang ke cfs. amat suka bercakap, mengusik dan memuji mana2 perempuan yang lalu-lalang di hadapan gerai kami. f pernah secara tidak sengaja mengecewakan wan disebabkan f terlupa yang dia memesan supaya nasi yang f goreng pada malam sabtu itu, ditinggalkan sedikit untuknya. maafkan f, ya wan.f benar2 terlupa. untuk pengetahuan, wan amat meminati kawan kepada hamizah, sarah namanya. sarah memang lawa dan memberikan tindak balas apabila kami mengusiknya. ok lah, budak terengganu. kamu memang kawan yang baik.

hamizah. kalau tidak mengenalinya betul2, f akan sangkakan hamizah ini seorang yang garang dan sombong. hamizah sebenarnya amat rajin dan walaupun dia suka mengerahkan orang lain membuat kerja, itu tidak bermakna dia suka bersenang-senang. setiap waktu, pasti tangannya itu tidak henti2 membuat itu dan ini. sekejap f lihat dia asyik memasak, kemudian memotong sayur dan adakalanya, pergi membasuh segala perkakas yang kotor. hamizah ini, ketika bertemu f selepas berakhirnya projek gerai itu, masih bertegur sapa dengan baik. dan dengar cerita, hamizah merupakan anak buah kesayangan saudara aishamudin. sejauh mana kebenarannya, f pun tidak pasti kerana tidak pernah menyaksikannya sendiri. semoga berjaya, hamizah.

j. juga rajin dan merangkap penolong chef2 yang ada. banyak membantu f ketika f menggoreng nasi pada malam sabtu itu. j juga tidak pernah menyatakan rasa penat atau letih ketika melakukan kerja. tahniah j!! yang amat menggilai edward cullen sepenuh jiwa dan raganya.

kak elina. yang mana kami memanggilnya dengan panggilan kak L. kak L ini amat susah untuk f lihat dia marah2. hehe..f ini kadang2 ponteng kerja [oops, f melibatkan diri dengan gerai ini secara sukarela, ok..?1], kak L memang jarang sekali 'sound' orang. orangnya memang manis, berkacamata gitu. rajin dan suka jaga kebajikan kami, anak2 buahnya yang nakal ini. sayang..kak L.


''time flies, but memories remain..love you all to the pieces..!!''