Sunday, November 16, 2008

nak blog dlm bhsa ibunda leh x?? coz i'm worried that my english sucks everytime i blog in english [there you go, blog in english lg..]. i want to share my feelings.

tadi aku baca blog awin. sedih tho. tajuknye, along sayang papa. itu mengingatkan aku kepada bapa kesayangan aku, en mustafpa aka abah kat rumah nun di kelantan. aku taw, aku selalu je fight ngan my abah over stupid things, but you know what, those things la buat hubungan kami makin rapat. pelik bin ajaib. nak tau x aku fight ngan abah aku tentang apa?

-berebut tv. [sabtu malam ahad, aku suka layan af. tapi bila musim af dah habis, aku layan la plak sehati berdansa. abah aku lak nak tengok bola. piala tm la. piala malaysia la.tapi konklusinya, aku yang selalu menang berdasarkan majoriti. hehe3. maka abah terpaksa la tengok tv kat area belakang. tv tuh xde astro. dan saiznya agak sederhana. tapi aku tau, abah mengalah untuk aku coz aku jarang ada rumah n dye taw yg aku jrg tgk tv kt hostel].

-nasi tambah. [abah xsuke tgk aku mkn siket2 coz dye taw aku slalu kebulur kt hostel smpai ikat perut. so, kalau aku xtambah nasi, akan ada je perkataan2 dr mulutnya itu nak kenakan aku.
<<''aih, along, diet ka?''>>
<<''xtambah nasi sebab segan kat abah ka?''>>
kalau aku tambah nasi pun, leh jadik kecok gak.
<<''byk nye makan malam neh..''>>
dan aku mengenakan dia balik dengan menambahkan nasi dlm pinggan aku dan kemudiannya, separuh akan aku masukkan dlm pinggan abah. lalu aku pun berbisik, ''xpe2. ma xmarah nye.''. coz mama aku jaga abah aku nye makan. coz takut terlebih berat badan. arituh siap kene warning ngan doktor lagi.

dan banyak la lagi benda yang kami sama2 'gaduh'kan.

kalau dia call, mesti dia akan pesan kat aku suruh study, study and study. especially sejak aku dtg cfs. tiap2 kali telepon lak tuh. maybe, sebab aku btol2 jauh ngan family. dulu, dok asrama, at least dekat je. dlm 15 minit je dr umah aku.

satu lagi yang buat aku terharu, tyme aku mle2 masuk faris. lagi haru. mama aku cite, first week aku masuk asrama tuh, almost every night gak, abah aku menangis coz teringatkan anak dara die neh. [ini adalah pengakuan berani mati. men do cry, and that proves they are real humans]. aku bangga sgt2. coz aku taw abah memang sayang aku.








dan abah masih sayang aku.
dan aku tetap sayang abah.

and that is the FACT.
take it or leave it!!

No comments: